17 juli - älgfarmen

har kommit hem från överkalix för ca 3 timmar sen, fick huvudvärk somnade direkt jag satt mig i bilen. Vi stannade på ett stop en bit från överkalix och kolla på älgarna, hur kul som helst och stå och klappa på dom, arthur & france. Men kollare om man fått sitta upp, dom hade 9 älgar allt som allt 2 kor, 2 tjurar & 5 kalvar. 3 från förra året och 2 som korna fått i år. Men kalvarna får man inte rör eftersom korna håller på att uppfostra dom, men nöjde mig med några bilder och klappa på arthur!  älgar är lätt dom finaste djuren efter hästarna!

kom hem och har hunnit käka, huvudvärken kom tillbaka. Vill bli frisk nu och kunna göra roliga saker! men nu tänkte jag duscha och sen göra nått kul, eller vila!



en annan sak kan jag ju också säga, det händer mycket i gällivare just nu!


slänger upp lite bilder från älgfarmen sen, så så kan få se på nått cool. Coolare än att klappa en kossa! haha men kossa är också cool att klappa


pia-maria

tjjiiiing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0