snattade från syster :)

Min hjälte, min älskade pappa. Staffan Degerling är född i kalix 1967, men han är uppväxt i Korpilombolo hela sin uppväxt! Flyttade till Gällivare 1973 tsm med min farmor, farfar, faster & farbror. Farmor kommer från Fällan som ligger utanför Korpis, hon föddes med efternamnet Uusitalo. Min farfar kommer från Markuswinsa och föddes med efternamnet Isaksson. När farmor och farfar gifte sig tog farmor efternamnet Isaksson. Men de blev strul i korpis med posten så köpte dom efternamnet Degerling istället! Pappa har även 2 syskon, Min faster Kristina Degerling & min farbror Roger Degerling.

De är så att min släkt har alltid varit nära. Vi är inte en släkt som inte har kontakt med varandra, vi är inte en släkt som bråkar med varandra och inte pratar. Vi har sån samhörighet tror jag det heter! 

Men min pappas släkt är inte stor, på pappas sida har jag endast 6 kusiner och även vi kusiner har varit nära. Vi har umgåtts mkt som små =) 

Min pappa iaf, är den bästa pappan man kan önska sig. Han gör verkligen allting för mej ! Han har funnits vid min sida vad som än har hänt, han har skyddat mej från allt ont han har kunnat. My hero. Men jag och pappa har ofta våra diskutioner, vi drar inte alltid jämt pågrund av att vi är så himla lika till sättet. Vi har inge tålamod alls, himla kortstubin, inte lugna någonstans. Går det inte som vi vill då rycker de ur skallen, man blir så himla arg!
Jag är pappas lilla flicka och kommer alltid att vara de 
Min ängel, min kära mamma. Birgitta Wettainen är född i Gällivare 1967. Hon är uppvuxen i Tärendö. Hon flyttade till Gällivare 1985, hon var 15år gammal, men hon flyttade inte ensam utan med en av mina mostrar. Hon hann bo 9år i Gällivare innan jag ploppade ut ;) Min mormor är ifrån Muonio i finland, och morfar är ifrån ekorrbäcken som ligger 1,5 mil utanför Tärendö. Mormor hette Alaniemi från början, och morfar hette Wettainen ! Så när dom gifte sig tog mormor Wettainen.

I min mammas syskon skara är dom hela 8st. Fem systrar och tre bröder. Vi är en ganska stor släkt på den sidan, jag har hela 15st första kusiner :)  

Jag och min mamma har alltid samma åsikter, hon är mera lätt att tas med än min far. Min mamma har alltid varit så förståelig och alltid sett allt från den bästa sidan. Hon har aldrig viljat se de dåliga i saker och ting! Min mamma och jag drar inte alltid så jämt, men oftast så gör vi de. Mitt utseende kommer nog mesta dels från mamma, vi ser himla lika ut och man får ofta höra det ;) 

Min mamma har alltid vela de bästa för mej och min syster, hon gör allt för oss. Jag älskar verkligen mina föräldrar! Jag är stolt att jag har just dom som föräldrar.
snattade allfakta från syster www.racermutta.blogg.se ! ;D




/Jennifer Wettainen






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0